INFO VOOR LIJSTTREKKERS, KANDIDATEN EN GETUIGEN



Regelgeving verkiezingspubliciteit

Er gelden regels voor het aanbrengen van affiches en het gebruik van reclameborden voor verkiezingspubliciteit. 

De verkiezingsborden zijn beschikbaar op volgende locaties:

  • Jabbeke: Dorpstraat tegen de kerkmuur
  • Varsenare: Oude Dorpsweg tegen de kerkmuur
  • Zerkegem: Sarkoheemstraat aan de overkant van CC Sarkoheem
  • Snellegem: parking op kruispunt van Bosweg en Oostmoerstraat
  • Stalhille: Cathilleweg ten de kerkmuur

Alles over verkiezingspubliciteit kan je nalezen via www.vlaanderenkiest.be.

Indienen van voordrachtsakten

De voordrachtsakten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen worden voor het eerst digitaal ingediend via de webtoepassing voordrachtsakten via deze link.

Digitaal indienen kan van woensdag 4 september 2024 (9u) tot en met zaterdag 14 september 2024 (16u). Eventuele bijlagen op papier worden overhandigd aan de voorzitter van het gemeentelijk hoofdbureau op zaterdag 14 september 2024 (van 9 tot 12u en 13 tot 16u).
De voorzitter van het gemeentelijk hoofdbureau, Notaris Filip DEWAGTERE, zal de bijlagen op papier in ontvangst nemen in de zetel van het gemeentelijk hoofdbureau te 8490 Jabbeke, Dorpsstraat 3 op zaterdag 14 september 2024 – dit van 09u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u00.

Alle geldige kandidatenlijsten die uiterlijk op 14 september 2024 om 16u zijn ingediend, krijgen een lijstnummer en worden, als er geen beroep wordt ingediend op vrijdag 20 september 2024, gepubliceerd op de website www.vlaanderenkiest.be alsook ter inzage gelegd op dienst secretarie in het gemeentehuis van Jabbeke. In geval van beroep zal dit pas op 24 september 2024 zijn.

Meer info over de kandidaatstelling, gebruiksaanwijzingen en (instructie) video’s via deze link.