CAMPAGNE 2018 MET BELGERINKEL NAAR DE WINKEL



Van 16 april tot en met 31 mei 2018 organiseert het gemeentebestuur in samenwerking met Bond Beter Leefmilieu, UNIZO en Gezinsbond, de nieuwe campagne Zo Dichtblij. Zo Dichtblij is zoals gekend de opvolger van Met belgerinkel naar de winkel, de grootste fietspromotiecampagne van Vlaanderen.

Zo DichtBlij helpt de Vlaamse steden en gemeenten om duurzamer en klimaatbewuster te worden. De campagne daagt Vlaanderen uit om duurzaam te leven en ondersteunt de lokale economie. Dit doen we samen met de lokale besturen, de inwoners, handelaars, ondernemers en verenigingen.​​

Tijdens de campagneperiode moedigen we onze inwoners aan om (nog) meer lokaal te kopen, sporten, ontspannen, eten ... Kortom, om meer te genieten in het hart van onze gemeente. Als beloning delen de deelnemende handelaars en ondernemers loten uit aan hun wandelende en fietsende klanten en bezoekers. Hiermee kunnen ze mooie prijzen winnen. Je vindt hier een overzicht van alle deelnemende handelszaken en ondernemingen.

Maar Zo Dichtblij gaat nog een stapje verder en draagt ook op andere vlakken bij aan de leefbaarheid van onze gemeente. Daarvoor willen we onder andere beroep doen op onze verenigingen, want zij doen Jabbeke bruisen! We roepen de verenigingen op om activiteiten te organiseren rond de thema's van Zo Dichtblij: ondernemende kern, kwaliteitsvolle leefomgeving, vlotte mobiliteit, voeding van eigen bodem, circulaire economie en hernieuwbare energie. Op die manier willen we zoveel mogelijk inwoners samenbrengen tijdens de campagne en het hart van Jabbeke doen kloppen!

Voor meer info kunnen handelaars, ondernemers en verenigingen terecht bij de dienst planologie via 050/81 01 32 of via gemeentehuis@jabbeke.be.



Nieuws /